Vytvoření nového plánu servisních úkonů

Každý vůz může mít vytvořeno více servisních plánů a každý plán může obsahovat více servisních úkonů. Pro vytvoření nového plánu servisních úkonů vyberte ze seznamu v levém nástrojovém panelu nástroj Nový. Dojde k otevření průvodce vytvořením plánu servisních úkonů, který vám v několika snadných krocích umožní požadovaný plán vytvořit.  Servisní úkon je možné vytvořit pouze pro jednotky, pro která má daný uživatel povolené právo Plány servisních úkonů.

V 1. ze 7 kroků, kterými je nutné projít k vytvoření servisního úkonu, vyberte jeho název z přednastavených typů úkonů, volitelně můžete doplnit i jeho podrobný popis.

V kroku 2 je nutné vybrat jednotku či jednotky, pro které bude servisní plán určen. Pro tento úkon je možné využít zde dostupných možností filtrování dle oddělení, stavu a případně typu jednotky. Jednotky je pak možné vybrat z dostupných a přesunout je mezi vybrané pro vytvářený servisní plán jednotlivě pomocí tlačítek „  a ƒ (odebrání), tlačítka „„ a ƒƒ slouží k hromadnému přesunu všech jednotek nacházejících se v seznamu dostupných nebo již vybraných pro daný servisní plán. Není nutné vytvářet servisní plány zvlášť pro každou jednotku, parametry specifické pro každou z vybraných jednotek je možné nastavit v následujícím kroku průvodce.

Navazující krok 3 tedy slouží k nastavení hodnot podmínek servisního úkonu. Je možno zadat podmínky k určitému datu, anebo ke zvolenému stavu tachometru/čítače motohodin, případně je možné zvolit kombinaci více těchto možností. Vždy je vyžadováno zadat alespoň jednu podmínku. Všechny uvedené hodnoty máte možnost u každé jednotky změnit individuálně, přímo kliknutím a přepsáním hodnoty v konkrétním poli. To zda je pole aktivní či nikoliv je závislé na nastavení jednotky v jejím detailu, konkrétně na evidování tachometru/motohodin. V této části průvodce máte také možnost zadat opakování servisního úkonu, dle stejných parametrů. Po ukončení nyní vytvářeného servisního úkonu je pak automaticky založen nový servisní úkon s podmínkami uskutečnění, odvozenými právě ze stanovených podmínek opakování. Jednotky je také možno z plánu odstranit, a to pomocí tlačítka , umístěného v pravém okraji daného záznamu jednotky.

Čtvrtý, nepovinný krok průvodce umožňuje nastavit až tři různá upozornění na blížící se termín servisního úkonu, dle zbývajícího času, stavu tachometru/čitače motohodin (v případě pracovního stroje). Je možné kombinovat podmínku časovou se vzdáleností, kterou jednotce zbývá ujet do definovaného stavu. Tyto podmínky jsou ale dostupné k nastavení, pouze pokud byla podmínka realizace servisního úkonu nastavena k určitému datu, případně stavu tachometru/čítače motohodin. Není tedy možné např. nastavit realizaci servisního úkonu k datu a následně nastavit upozornění na tento servisní úkon např. 2500 km před dosažením definovaného stavu tachometru (který v tomto případě nebyl definován v kroku 3).

V případě, že nebudou nastaveny podmínky upozornění na servisní úkon, ale následně přesto v kroku 5 a 6 budou definováni uživatelé, kteří mají být upozorněni, pak notifikace na servisní úkon těmto uživatelům přijde v případě jeho včasného nesplnění.

Poznámka
Pokud není servisní úkon ukončen ke stanovenému datu, pak je upozornění na tento zmeškaný servisní úkon odesíláno i po tomto datu, a to každý den až do ukončení daného servisního úkonu.

 

V kroku 5 je možné nastavit příjemce e-mailu(ů) s upozorněním. Upozornění bude zasíláno zvoleným uživatelům od data/vzdálenosti definované ve čtvrtém kroku průvodce až do ukončení daného servisního úkonu.

Poznámka
V kroku 5 Nastavení příjemců e-mailu s upozorněním a v kroku 6 Nastavení příjemců SMS s upozorněním se ve výběrnících Všichni uživatelé zobrazují pouze ti uživatelé, kteří mají nastavený e-mailovou adresu, resp. telefonní číslo.

Krok 6 umožňuje nastavit příjemce SMS zpráv s upozorněním. Upozornění bude zasíláno zvoleným uživatelům od data/vzdálenosti definované ve čtvrtém kroku průvodce až do ukončení daného servisního úkonu.

Poslední, sedmý krok, podává přehled o nastavení servisního úkonu tak, jak byl uživatelem zadán, slouží tedy pro kontrolu správnosti. Při zjištění nedostatků je možné vrátit se na libovolný krok průvodce a zjištěné nedostatky odstranit. V případě správnosti dat uvedených v přehledu je možné stisknutím tlačítka Uložit vytvořit aktuálně zadávaný plán servisních úkonů. Tento plán se následně zobrazí v přehledu plánů servisních úkonů.